آسانسور هیدرولیک تهران

آسانسور هیدرولیک تهرانبالابر هیدرولیک تهران
در ابتدا آسانسور های هیدرولیک را بررسی می کنیم و سپس بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

آسانسور هیدرولیک تهران Tehran hydraulic elevator

Table of Contents

آسانسور هیدرولیک :

بالابر هیدرولیکی است که به دلیل سرعت مناسب کابین آسانسور و ایمنی کافی تجهیزات نصب شده می تواند برای جابجایی انسان ،حیوان و وسایل استفاده شود.

انواع آسانسور هیدرولیک :

  1. آسانسور هیدرولیک تهران با سیستم مکانیک هیدروبکسلی(indirect): در این حالت پیستون باعث چرخش یک فلکه هرزگرد می شود و سپس چرخش فلکه هرزگرد باعث جابجا شدن کابین آسانسور می شود.کلا برای درک سیستم مکانیک آسانسور هیدروبکسلی باید از نزدیک شاهد فرآیند نصب و کارکرد آسانسور هیدرولیک تهران باشید.سرعت جابجایی کابین در این روش دو برابر سرعت حرکت پیستون است.
  2. آسانسور هیدرولیک با سیستم مکانیک مستقیم(direct): در این حالت جک بطور مستقیم به زیر یا بغل کابین آسانسور متصل می شود.با جابجایی جک هیدرولیک کابین آسانسور هم دقیقا به همان میزان جابجا می شود.

در زیر تصویر آسانسور هیدرولیک تهران با سیستم مکانیک جک مستقیم از زیر را مشاهده می فرمایید:

آسانسور هیدرولیک تهران

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم از زیر

شلنگ ضعیف و پلاستیکی در کنار سیلندر وظیفه جمع آوری روغن هایی که توسط گردگیر جک جمع آوری می شود را دارد.

همیشه وقتی جک آسانسور در زیر کابین آسانسور باشد سیستم مکانیک آسانسور هیدرولیک مورد نظر مستقیم و در غیر اینصورت احتمالا سیستم مکانیک آسانسور هیدرولیک تهران غیر مستقیم میباشد.

مهمترین تفاوت آسانسور هیدرولیک هیدروبکسلی و آسانسور هیدرولیک با جک مستقیم در این است که آسانسور هیدرولیک با جک مستقیم به چاهجک نیاز دارد ولی آسانسور های هیدرولیک با سیستم مکانیک غیر مستقیم به چاه برای جک نیازی ندارند.

نیاز به چاهجک داشتن یعنی به انّدازه طول جک در زیر یا بغل کابین آسانسور باید چاه حفر شود ( طبق اصول استاندارد حدود یک متر بیشتر از طول جک نیاز به حفر چاهجک می باشد )

لوازم اصلی آسانسور هیدرولیک تهران:

  • تابلو فرمان – Elevator Control Panel
  • جک – Elevator Jacks
  • کاراسلینگ – Carsling
  • پاوریونیت – Power Unit
  • لوله و شلنگ انتقال – hydraulic elevator transfer pipe and hose
آسانسور هیدرولیک تهران

شلنگ های مورد استفاده در خصوص آسانسور هیدرولیک

اطلاعات اولیه ای که برای نصب هر آسانسور هیدرولیک تهران مورد نیاز است:

  • سه فاز یا تک فاز بودن موتور
  • بار مفید (وزن مسافران )
  • وزن کلی کابین و یوک
  • وزن کلی فلکه و در صورت موجود بودن سیم بکسل ها
  • سرعت حرکت کابین
  • نحوه مکانیک آسانسور – مستقیم یا غیر مستقیم بودن
  • فاصله بین محور فلکه و نقطه نگهدارنده آن روی جک (فقط در سیستم های غیر مستقیم )

6 تفاوت اصلی بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک کدام هستند؟

 تفاوت های آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک:

  1. بالابر برای انسان نیست ولی آسانسور را می توان برای انسان و لوازم استفاده کرد
  2. سرعت حرکت کابین آسانسور نسبت به کفی بالابر
  3. هزینه نصب و قیمت تمام شده برای آسانسور هیدرولیک تهران نسبت به بالابر هیدرولیک
  4. حساسیت تجهیزات مورد استفاده
  5. استانداردهای لازم برای آسانسور هیدرولیک نسبت به بالابر هیدرولیک
  6. سرعت نصب آسانسور هیدرولیک نسبت به بالابر هیدرولیک
آسانسور هیدرولیک تهران hydraulic elevator in tehran

شیر بلین های آماده مونتاژ برای یونیت بالابرهای هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک تهران – بالابر هیدرولیک تهران- بالابر برای انسان نیست ولی آسانسور را می توان برای انسان و لوازم استفاده کرد به چه معنی است؟

هر وسیله الکترو مکانیکی برای هدفی خاص طراحی می شود .این طراحی اولیه بر اساس نیاز کارفرما و بودجه ای که برای آن منظور مشخص تعبیه کرده اند انجام شده است.

برای متوجه شدن این سرفصل لطفا دو مثال زیر را مطالعه بفرمایید

مثال اول)یک کارگاه شیرینی پزی هر روز نیاز دارد شیرینی های پخته شده در طبقه دوم را به طبقه اول که فروشگاه در آنجا است انتقال دهد.پلکان لازم برای جابجایی پرسنل هم موجود است .

در این مثال شما آسانسور هیدرولیک را پیشنهاد می کنید یا بالابرهیدرولیک؟

مثال دوم ) سازنده ی یک ویلا دوبلکس جهت جابجایی و رفاه ساکنین ویلا تصمیم به نصب آسانسور هیدرولیک تهران می کند و در ابتدا با شروع استعلام گرفتن 5 پیش فاکتور آسانسور هیدرولیک دریافت می کند.

4 پیش فاکتور اول دریافتی از شرکت های پروانه دار آسانسور بین 110 تا 130 میلیون هستند و تنها یکی از پیش فاکتورها 60 میلیون تومان می باشد .

این در حالیست که کارفرمای محترم با شرکتی که 60 میلیون پیشنهاد قیمت داده بود همکاری خود را آغاز کردند .به نظر شما ایشان کار درستی کردند؟

آسانسور هیدرولیک تهران و بالابر هیدرولیک تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

  • سرعت حرکت کابین
  • ظرفیت نامی
  • توان موتور
  • نوع پمپ
  • قطر جک

لطفا در هنگام خرید آسانسور هیدرولیک تهران حتما به موارد ذکر شده در بالا دقت بفرمایید و پیش فاکتورهای دریافتی از شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور را مقایسه کنید.

این مقایسه قیمت ها و پیش فاکتورها می تواند برای انتخاب پیمانکار مورد نظر بسیار مفید باشد.

به احتمال زیاد شما در مورد موارد بالا سررشته و تجربه کافی و لازم را ندارید پس لطفا پیشنهاد دلسوزانه ما مبنی بر انتخاب یک شرکت دلسوز و متعهد برای انجام امورات آسانسور را بپذیرید.

این موضوع بسیار مهم است که شرکت مورد نظر شما برای امورات آسانسور حتما دارای پروانه طراحی مونتاژ آسانسور باشد.

سرعت حرکت کابین آسانسورهیدرولیک نسبت به کفی بالابر هیدرولیک:

طبق استانداردهای لازم برای  آسانسور هیدرولیک تهران حداکثر سرعت حرکت کابین آسانسور هیدرولیک تهران تا یک متر بر ثانیه است.

در حالیکه چون مشتریان بالابر هیدرولیک بودجه ی کمتری در نظر گرفته اند معمولا بالابرهای هیدرولیک سرعتی معادل 0.2 متر بر ثانیه دارند.

دقیقا همین تفاوت یکی از نکاتی است که باعث می شود کل پاور یونیت Power Unit آسانسور هیدرولیک و سیستم جک تغییر کند.در هنگام تهیه پیش فاکتور برای نصب آسانسور هیدرولیکی در تهران حتما به سرعت کابین،قطر جک و امکانات تابلو فرمان آسانسور و یا بالابر خود دقت کنید.

آسانسور هیدرولیک تهران آسانسور هیدرولیکی تهران

یونیت آسانسور هیدرولیک با موتور SB ایتالیا پیش از ریختن روغن

هزینه نصب و قیمت تمام شده برای آسانسور هیدرولیک نسبت به بالابر هیدرولیک:

قطعا هزینه نصب بالابر هیدرولیک برای کارفرمای محترم بسیار کمتر تمام می شود.

ولی در خصوص هزینه های نصب ، آسانسور هیدرولیک تفاوتی با بالابر هیدرولیک ندارد.تنها در موارد جزئی مثل اینکه جرثقیل های مورد استفاده در آسانسور هیدرولیک تناژ بالاتری دارند تا جک هیدرولیک را درون چاه آسانسور قرار دهند.

حساسیت تجهیزات مورد استفاده در آسانسورهای هیدرولیک نسبت به بالابرهای هیدرولیک:

وقتی جابجایی انسان با بالابر هیدرولیک ممنوع باشد و فقط اجسامی مثل شیرینی و کارتن با بالابر به پایین و بالا هدایت شود به طبع می توان هزینه های ایمنی آسانسور را کمتر کرد.

برای مثال بجای شیر رپچر ولو که حدود 2 میلیون تومان قیمت دارد در مواقع اضطراری کابین را بطور کامل متوقف می کند ولی شیر های اضطراری بالابر، کابین را با همان سرعت نامی به پایین ترین توقف هدایت می کند که قیمتی حدود 300 هزارتومان دارند.حالت اول برای انسان استفاده شده و حالت دوم برای اجسام .

آسانسور هیدرولیک تهران

شیر برقی خاص بدون نیاز به گرمکن

مقایسه  استانداردهای لازم برای نصب آسانسور هیدرولیک نسبت به بالابر هیدرولیک:

تا مدتی قبل آسانسور های هیدرولیک تهران و بالابرهای هیدرولیک تهران نیازی به استاندارد آسانسور نداشتند ولی به تازگی ساز و کار ویژه ای برای آسانسور های هیدرولیک تعبیه شده است .

همچنین با پیگیری های انجام شده توسط مدیران سازمان استاندارد و وزارت صمت بازرسان آسانسور تعلیماتی را در این زمینه دریافت کرده اند.

ولی چون هنوز تجربه بازرسان محترم در بازرسی آسانسور هیدرولیک تهران به اندازه آسانسور های کششی نمی باشد از دقت بسیار بالای بازرسی آسانسور های کششی در زمینه ی آسانسور های هیدرولیک برخوردار نیستند.در واقع در حوزه نصب هم تجربه محاسبات تئوریکال و فنی کسانی که می توانند کارهای مربوط به آسانسورهای هیدرولیک را انجام دهند بسیار کمتر از کسانی است که اطلاعات کافی و جامع در خصوص آسانسورهای هیدرولیک تهران دارند.

معمولا در صورتی که ساختمان برای دریافت پایان کار به گواهی استاندارد آسانسور نیازمند باشد محاسبات لازمه ی دریافت گواهی استاندارد آسانسور توسط شرکتی که آسانسور مورد نظر را برای دریافت استاندارد ثبت کرده است، انجام می شود.

روال کار مثل آسانسور های کششی است ولی اگر بالابر برای جابجایی انسان نصب شده باشد در این مرحله کارفرمای محترم به مشکل برخورد می کند.

اما اگر سازه مربوطه نیاز به استاندارد حقوقی نداشته باشد می توان با صلاح دید شرکت آسانسور بالابرهایی طراحی کرد با ایمنی حمل انسان که در صورت رخ دادن حادثه کسی آسیب نبیند و یا به عبارت دیگر حداقل های ایمنی لازم رعایت شده باشد.

سرعت نصب آسانسور هیدرولیک تهران نسبت به بالابر هیدرولیک تهران:

مدت زمان لازم برای نصب هردو دسته  تجهیزات هیدرولیکی یکسان و حدود دو هفته می باشد.

البته این در صورتی است که کارفرمای محترم عملیات مربوط به ابنیه نداشته باشند.معمولا آسانسور هیدرولیک تهران و کارهای ابنیه مربوط به آسانسور با همدیگر انجام می گیرند.

برای مثال پس از کندن PIT آسانسور، آهنکشی صورت گرفته و پس از آهنکشی آسانسور بنایی برای بستن دور آهنکشی آسانسور شروع می شود(در آسانسور های outdoor یا آسانسور های نصب شده در فضاهایی که اطرافشان باز می باشد).

آیا آسانسور هیدرولیک کسب گواهی استاندارد آسانسور لازم دارد؟

تا مدتی قبل آسانسورهای هیدرولیکی تهران نیازی به کسب گواهی استاندارد آسانسور نداشتند.

بازرس اعزامی از طرف شرکت بازرسی تنها وجود آسانسور هیدرولیک در محل را تایید می کرد و پس از بستن قرارداد سرویس آسانسور مالک محترم جهت دریافت پایان کار اقدام می کرد.

ولی امروز به این صورت نیست بازرسان استاندارد آسانسور موارد ایمنی آسانسور هیدرولیک را بازرسی کرده و تست های لازم را به عمل می آورند .

سپس اگر نصب آسانسور هیدرولیکی تهران مورد نظر مطابق استاندارد ملی آسانسور ویرایش جدید بود گواهی استاندارد آسانسور شما صادر می شود و مجاز به دریافت پایان کار خواهید بود.

متداول ترین پاوریونیت آسانسور هیدرولیک کدام هستند؟

  1. پاوریونیتGMV  ایتالیا
  2. پاوریونیت ویتور ایتالیا-WITTUR ELEVATOR یا OMAR LIFT
  3. پاوریونیت START ELEVATOR  ایتالیا
  4. پاوریونیت موریس ایتالیا-MORIS ELEVATOR
  5. پاوریونیت های مونتاژ داخل با شیر Blain یا شیر برقی تولید داخل مثل شیر برقی شرکت شکیب جک

آسانسور هیدرولیک تهران کارخانه شکیب جک


در صورتی که هرگونه سوالی در مورد بالابر هیدرولیک در تهران و یا آسانسور هیدرولیک تهران دارید می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح – 8 شب با شماره 09124403143 تماس حاصل فرمایید.

همکاران ما در شرکت آسانسور داتام فراز حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما بزرگواران خواهند بود.

 

5/5 - (274 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *